Om mig

Jag gillar fotboll, har Real Madrid som favoritlag, men såklart har jag inget emot Barca! Jag gör även musik

onsdag 25 maj 2011

Ska jag passa på att utse årets lag i la liga?

Svar: Ja!

Det kanske är bra tid nu, såhär, en vecka efter att Primera Division 2010/2011-säsongen har avslutats.

Målvakt: Iker Casillas (Real Madrid)

Har varit stabil under hela säsongen, 33 insläppta är inte Casillas fel... tycker jag. Försvaret har varit lite knackigt sådär ibland. Anledningen att jag inte sätter Valdes på den positionen är för att han inte gjort så viktiga och fina, avgörande räddningar som Casillas.

Vänsterback: Marcelo (Real Madrid)

Han har växt otroligt mycket, blivit en startspelare. Både defensivt och offensivt är han mer stabil back.

Mittback: Pique (Barcelona)

Pique... Vilken otroligt bra back. Han är en riktigt bra bollhållare, väldigt lugn och stabil. Har växt otroligt mycket under Peps tid i Barcelona.

Mittback: Puyol (Barcelona)

Man kan aldrig ha en lista utan Puyol med i den. Otrolig stabil back. Riktigt stark i en mot en lägen, men snabbheten saknar han, försvarare kan springa ifrån honom jättelätt ibland.

Ytterback: Crusat (Almeria)


En spelare som jag hatar faktiskt (eftersom han är så bra mot Real Madrid)  men han är otroligt bra och snabb offensivt, egentligen mittfältare men jag vill ändå få med honom som högerback i startelvan.

Yttermittfältare: Özil (Real Madrid)


Trodde inte att han skulle platsa i startelvan innan jag såg honom spela. Otroligt bra spelare i anfallet, bra passningsspelare.

Mittfältare: Xabi Alonso (Real Madrid)


Alla dessa spelare är stabila och Xabi Alonso är STABIL. Och speciellt när man ska ha en defensiv mittfältare.

Yttermittfältare: Xavi Hernandes (Barcelona)


Xavi. Världens bästa mittfältare? JA! Otroligt bra passningspelare. Ett måste för ett lag i världsklass.

Anfallare: Llorente (Atletic de Bilbao)


En stor talang. En stor målgörare också. Kommer att bli stor, om han bara går till någon klubb som Tottenham eller Manchester United. Skulle gärna se honom där.

Anfallare: Messi (Barcelona)


Egentligen en offensiv mittfältare bakom anfallarna, en "nummer 10". Helt klart världens bäste!

Anfallare: Ronaldo (Real Madrid)


Målkungen Ronaldo kanske man ska kalla honom, inte ett stort fan av Ronaldo men helt klart en av världens bästa spelare.


Avbytare:


Valdes (Barcelona)
Guiseppe Rossi (Villareal)
Sergio Agüero (Atletico de Madrid)
Bojan Krkic (Barcelona)
Canales (Real Madrid)
Botia (Sporting)
Ricardo Costa (Valencia)
Mateo Musacchio (Villareal)
Hernán Bernardello (Almeria)
André Castro (Sporting)
Lass (Real Madrid)
Iniesta (Barcelona)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv Ditt inlägg här!