Om mig

Jag gillar fotboll, har Real Madrid som favoritlag, men såklart har jag inget emot Barca! Jag gör även musik

onsdag 29 juni 2011

Florentino Perez - en man med för mycket makt!

Jag gillar inte Florentino Perez alls, han tror att han har hur mycket pengar som helst. Man måste tänka liite grand i alla fall. Säsongen 2009/2010 köper man bl.a Cristiano Ronaldo, Kaka' och Benzema. Det var OK. MEN! Det kostade också, 2.7 miljarder.

Säsongen 2010/2011 Köper man:


Angel Di Maria, inte nödvändig. Man har ju Kaka' och CR7 och så hade man Van der Vaart. Istället för Di Maria så kunde man ha kört med Van Der Vaart. Dessutom sålde man honom för £8 (pund). OM Van der Vaart inte var bra kunde man ha tagit Drenthe eller Granero.

Canales, bra! OM man använde honom. Han har bara fått sitta på bänken, spelat endast 7 matcher. Även han en offensiv mittfältare. Real hade ju redan köpt Di Maria och Özil. Han blev klar för Real i februari.

Pedro Leon, även han en bänkvärmare. Till skillnad från Canales köptes han förra SOMMAREN (15 juli 2010). Pedro Leon: 2 matcher från start... 0 inhopp.

Sami Khedira, har imponerat, men kunde satsa på Lass istället. Sen kan Arbeloa spela defensiv mittfältare.

Ricardo Carvalho, riktigt bra, lika bra som Puyol. Men han är för gammal, räcker bara till denna säsong. Istället har man ju två bänkvärmare, Garay och Albiol. Jag hoppas inte att Raphaël Varane "joinar" de två.

Mesut Özil, han var det bästa Real har köpt 2010. Men då får Kaka' sitta på bänken, visst, han har varit skadad men ändå.

Till sist, Manuel Pellegrini höll på att komma igång med Real, han anlitade Zidane och Valdano och fick bra resultat. Men återigen ville Florentino ha bättre och mer , han anlitade José Mourinho. Bara för att han vann CL, ligan och cupen med sitt Inter.

Ut:
Vad ska Drenthe göra nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv Ditt inlägg här!