Om mig

Jag gillar fotboll, har Real Madrid som favoritlag, men såklart har jag inget emot Barca! Jag gör även musik

tisdag 21 juni 2011

Vad händer med de nyuppflyttade?

Rayo Vallencano, Granada och Real Betis. Tre lag som har längtat efter att komma upp i Primera Division. Speciellt Granada, de har inte varit i den Spanska högstaligan på... ja... Jag tror i alla fall att det är 30-40 år sedan. Och Rayo, världens finaste klubb, har inte varit uppe sedan 2002. Säsongen 1999/2000 ledde man faktiskt La Liga men sedan gick det neråt. Först Segunda Division, sedan Segunda Division B.

Och för Betis, det forna topplaget från andalusien, gick det inte heller så bra, 08/09 så föll man ner till Segunda Division. Men året innan hann man vinna över både A.C Milan och Real Madrid. 10/11 vann man också, i en ganska betydelselös match mot Barca med 3-1.

***

Nu väntas några köp, för att hålla sig kvar och en massa förbredelser, t.ex Betis, som har måste utnämna en president o.s.v.

Ser fram emot 2011/2012.

//Sami

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv Ditt inlägg här!