Om mig

Jag gillar fotboll, har Real Madrid som favoritlag, men såklart har jag inget emot Barca! Jag gör även musik

lördag 18 juni 2011

Rossis agent: Otillräckligt


Rossi, inte Daniele de Rossi utan Guiseppe Rossi jagas utav flera klubbar. Närmast är Barca som hade lagt ett bud men enligt agenten så är budet otillräckligt. Villareal har satt priset på 300 miljoner.

– Vi är medvetna om Barcelonas bud men vi fick också höra att det var otillräckligt, säger Rossis agent enligt La Graderia.

Även Juventus och Inter jagar Rossi.

***

Vänsterbacken Gaël Clichy jagas av flera klubbar, och Arsene Wenger kollar efter en annan vänsterback. Nu har han nog hittat sin ersättare. José Enrique heter han och kommer från Newcastle. Han uppges kosta runt 100 miljoner.

***

Bojan Krkic är påväg bort från Barcelona. Udinese lade ett bud på honom men han nobbade. Nu har även Roma tagit sig in i kanmpen om Bojan. 100 miljoner har de satt prislappen på.

***

Luka Modric sagt att han vill lämna Tottenham för Chelsea.

– Jag vill lämna Tottenham som vänner. Jag har trivts, men nu är det rätt läge för mig att gå till en annan klubb, säger han till Daily Mail.

Chelsea har under veckan lagt ett bud på 22 miljoner pund men väntas höja priset till 30 miljoner pund.

– Chelsea är en stor klubb med ambitiösa ägare. Jag vill stanna i London. Jag är lycklig här och det är min familj också, jag gillar staden, säger Modric.

***

Chelsea genomgår en generationsväxling och nu väntas man lägga bud på Romelu Lukaku.

– Det är fortfarande en lång väg kvar i de här förhandlingarna. Vi diskuterar med Chelsea, men det är andra klubbar vi pratar med också, säger Anderlechts klubbdirektör Herman van Holsbeeck till Sky Sports.


Man C, Arsenal och Tottenham jagar också belgaren.

***
En annan supertalang, Neymar var påväg till Chelsea men då kom Real i vägen och har nu greppet om supertalangen.

Abramovich hade siktat in sig på Santos-spelaren men vägrar gå över 30 miljoner pund, skriver Sun.
Därför tycks Neymar gå till Real Madrid eftersom Jose Mourinho är beredd att betala motsvarande 40 miljoner pund för anfallaren.

//Sami

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv Ditt inlägg här!